Monday, 3 February 2014

Peristiwa Gomez II (Evaldo Convalves)

Sejak Tengku Mahkota Johor, Tunku Idris Ismail mula terlibat dalam arena bola sepak tanah air sebagai Presiden Persatuan Bola Sepak Negeri Johor (PBNJ) dan mengemudi pasukan Johor Darul Takzim (JDT), bermacam-macam kontroversi berlaku. 

JDT membawa askar-askar ke stadium pada tahun lalu
Sebelum ini kita pernah dengar bagaimana si katik TMJ membawa askar-askar yang bersenjata ke Stadium Sultan Muhammad IV di Kota Bharu pada 15 Januari tahun lalu. 

Tiada apa-apa tindakan kepada JDT dikenakan. Si katik TMJ mendakwa askar-askar tersebut adalah merupakan askar komando Rejimen 21 Grup Gerak Khas  Angkatan Tentera Malaysia dimana Sultan Johor adalah Kolonel Komandan GGK. Oleh kerana Sultan Johor dikatakan akan mencemar duli untuk menonton bola sepak di Stadium Sultan Muhammad IV, maka askar-askar tersebut ditempatkan di stadium berkenaan. Persoalannya tidak selamatkan Malaysia ini sehinggakan ke stadium pun perlu di bawa bersama askar-askar komando CGK?

Peristiwa si katik TMJ memarahi pengadil semasa perlawanan JDT-Felda United
Tidak perlu diceritakan kisah-kisah pergaduhan yang melibatkan penyokong-penyokong JDT "since 2013" yang baru mengenal sukan bola sepak setahun dua ini.

Di dalam artikel ini, kita cuba lihat tindak-tanduk ketuanya iaitu si katik TMJ yang penuh kontroversi semenjak berjinak-jinak dalam sukan bola sepak tanah air. Di musim lalu kesamsengan TMJ terserlah dengan bertindak tidak profesional dengan turun ke padang bersama balaci-balacinya dan menyerang pengadil dalam perlawanan JDT-Felda United, kontroversi duduk di bangku pemain simpanan JDT walaupun berada dalam tempoh digantung daripada terlibat dalam aktiviti sukan bola sepak selama 6 bulan (seolah-olah menguji keputusan Persatuan Bola Sepak Malaysia), dan terpalit dengan bermacam-macam kontroversi lagi. Boleh dikatakan kesemua kontroversi ini menampakkan tidak matangnya anak Raja ini sebagai orang penting pasukan bola sepak.

Terbaru, TMJ didakwa memukul pemain import T-team, Evaldo Convalves di Stadium Larkin dalam perlawanan Piala FA malam tadi. Nampaknya T-team tidak hanya mendiamkan diri. Tindakan mereka menarik diri daripada meneruskan perlawanan adalah satu langkah yang wajar.  T-Team juga perlu membawa perkara ini ke atas dan tidak hanya mendiamkan diri - anak Raja itu perlu diajar!

Laporan polis yang telah dibuat. Jika diperhatikan tarikhnya salah iaitu pada 1 January 2014


Satu lagi laporan polis yang telah dibuat. Indah betut bahasa anak Raja yang berkata "Fuck you Brazil, I'll kill you. This is my county"

Semua media hanya berani melaporkan pemain T-Team, Evaldo Convalves dipukul oleh "pengurusan tertinggi JDT". Mengapa tiada yang berani melaporkan terus-terang ianya dilakukan oleh anak bayangan Tuhan bernama Tunku Ismail Idris Bin Sultan Ibrahim Ismail?

Adakah kisah Gomez akan berulang kembali? 

Perlu diingat peristiwa Gomez yang berlaku pada tahun 1992 adalah salah satu kes yang membawa kepada terhapusnya imuniti Raja-raja Melayu. Keberanian Douglas Gomez sebagai jurulatih pasukan hoki yang dipukul oleh Sultan Johor pada ketika itu perlu dicontohi.

Penulis barharap T-team dan mangsa kejadian ini, Evaldo Convalves membawa kes ini ke muka pengadilan dan tidak membiarkan TMJ meneruskan sikap samsengnya dan membuat sesuka hati kepada rakyat biasa termasuk orang luar seperti Evaldo Convalves.

Printscreen dari satu video yang dirakam malam tadi
Jangan kerana "anak Raja", maka semua pihak di Malaysia hanya memejamkan mata dan membiarkan sahaja. 

Begitu juga kepada pasukan polis yang berada di stadium pada ketika itu, mengapa takut untuk bertindak hanya kerana pelakunya adalah anak Raja?

Tidak dinafikan memang terdapat manusia-manusia bodoh yang buta mata dan hati dengan mengatakan tindakan TMJ ini tidak menyalahi undang-undang dan apa sahaja yang dibuatnya adalah baik hanya kerana merupakan anak kepada Raja yang dianggap "bayangan Tuhan" itu.

Contoh penyokong Raja-raja Melayu yang semuanya baik di mata mereka seolah-olah mereka adalah golongan maksum yang tidak pernah melakukan sebarang kesalahan

Satu lagi contoh penyokong JDT since 2013 yang baru belajar apa itu bola sepak. Jika ditakdirkan ibunya atau saudara-mara perempuannya dirogol golongan "bayangan tuhan", ketika itu baru tahu langit tinggi atau rendah! Manusia yang tidak pernah belajar sejarah, mungkin langsung tidak mengenali siapa itu Prebet Adam!
Satu lagi ulasan penyokong bangang JDT since 2013 yang inginkan Johor keluar daripada Malaysia kerana bola sepak. Isu sebenarnya tidak dilihat, tetapi pasukan lain pula dilihat dengki dengan pasukan JDT. Berapa banyak piala yang dimenangi oleh JDT sehinggakan pasukan lain dengki dengan mereka?
Kepada TMJ, kalau tidak tahu bermain bola sepak yang merupakan sukan rakyat jelata, janganlah cuba menyebukkan diri. Main sajalah polo! Jangan porak-perandakan lagi sukan bola sepak Malaysia.


Tersenyum melihat anak raja bimbo,

6 comments:

  1. Menarik.....mohon share.

    tuan daeng citer sikit peristiwa Gomez tu.

    Pernah dengar citer gitu2 je....

    citer caddy golf tu laen kan....tu prebet adam ek

    conpois byk sgt citer sultan belasah org sebab sukan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Syukur alhamdulillah saya ucapkan kepada ALLAH karna atas kehendaknya melalui MBAH RAWA GUMPALA saya sekaran sudah bisa buka toko sendiri dan bahkan saya berencana ingin membangun hotel dan itu semua berkat bantuan MBAH RAWA GUMPALA,saya tidak pernah menyanka kalau saya sudah bisa sesukses ini,atas bantuan MBAH RAWA GUMPALA yang telah memberikan nomor selama 3x putaran dan alhamdulillah itu semuanya tembus bahkan beliau juga membantu saya dengan dana ghaib dan itu juga benar benar terbukti,MBAH RAWA GUMPALA juga menawarkan minyak penarik kepada saya dan katanya minyak ini bisa digunakan untuk berbagai jenis keperluan dan baru kali ini saya temukan paranormal yang bisa dipercaya,,bagi teman teman yang ingin dibantu untuk dikasi nomor yang benar benar terbukti tembus atau dana ghaib dan kepengen ingin membeli minyak penarik silahkan hubungi MBAH RAWA GUMPALA di 085316106111 ini benar benar terbukti nyata karna saya sendiri yang sudah membuktikannya. BUKA BLOG MBAH RAWA GUMPALA

      Delete
  2. Salaam.

    Setuju dengan Cicit Daeng.

    Ajar sikit manusia biadap dan takabbur tue.

    ReplyDelete
  3. Elok sultan johor dan anaknya buat piala sendiri main sendiri depa ni keturunan sultan johor yg.asli ka atau tajaan british buruk perangai tak sudah hebat sangat ka ?

    ReplyDelete
  4. Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI.... KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












    Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI.... KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

    ReplyDelete