Monday, 29 October 2012

Rosmah Mansor Tinggalkan Permata Negara

"Rosmah Mansor-Selamat Tinggal Permata"


Hari ini dalam sejarah!! Inilah ungkapan yang paling tepat untuk dinyatakan apabila Rosmah Mansor akhirnya nekad untuk meninggalkan Permata Negara apabila usaha Permata Negara dilayan dengan tidak adil dan peruntukkan yang rendah yang diberikan. Wakil Rosmah Mansor iaitu Zamzarina Zamri dari segmen "Apa Kata Wanita" telah membentangkan peruntukkan terkini dan Rosmah Mansor terkedu melihat peruntukkan yang diberikan dan akhirnya nekad melepaskan Permata Negara.
 
"Permata akhirnya dikatakan kaca.."
"tidak pandai menilai antara permata dan kaca dan itulah masalah rakyat Malaysia sebenarnya"

Berita lanjut yang disiarkan oleh Zamzarina Zamri yang membuatkan Rosmah Mansor nekad meninggalkan Permata Negara adalah seperti berikut:-


Kenyataan Rasmi wakil Rosmah Mansor berhuung Permata Negara....




Kenyataan Rasmi Pembentangan Budget Untuk Permata Negara yang mana parlimen sendiri tidak mengetahui pecahan peruntukkan sebenar namum Zamzarina Zamri mampu memberikan pecahan tersebut dengan terperinci. 

JIka budak sekolah tadika buat kira-kira maka penjelasan kaki ampu Rosmah Mansor dengan jelas memberi pengiraan yang berjumlah seperti berikut:

Pra Sekolah MOE  : 587.5 Juta
Tadika Kemas : 532 Juta
Tabika Perpaduan : 68.7 Juta


JUMLAH KESELURUHAN: 1.188 Billion dan baki yang tinggal dengan pengiraan ini untuk permata mengikut pengampu Rosmah Mansor adalah : 12 Juta 

Betul ke Permata dapat 12 Juta sahaja? Berapa peruntukkan untuk Permata pada 2012? Mencecah ratusan juta and sangupkah Rosmah mansor terus menerajui Permata Negara dengan peruntukkan sedemikian rupa. 
Agak memalukam, apabila fakta yang jelas di depan mata disorok dan pelbagai cerita direka untuk membaik pulih imej Rosmah Mansor yang sememangnya tidak sukai oleh rakyat.
 
Kenapa perlu wujud perbezaan program pada dasar pendidikan awal kanak-kanak di Malaysia dengan wujudnya permata, tabika kemas, tadika perpaduan dan sebagainya? Bukankah setiap anak itu warganegara Malaysia dan berhak mendapat pendidikan yang adil dan samarata pendedahannya kepada semua.

Jika kita lihat peranan Permata, mereka bukan shaja mengendalikan Permata malahan terlibat secara tidak langsung denagn program-program di Tadika Keas & Tadika Perpaduan . Bukankah dengan itu Rosmah Mansor sebenarnya mengawal dana 1.2 Billion peruntukan bagi pendidiakn awal bagi kanak-kanak.

Tidak salah jika Kementerian Pelajaran & Kementerian Pembangunan Wanita & Masyarakat yang menguruskan program ini tetapi ianya amat salah dari segi etika apabila isteri perdana menteri yang bukan seorang kakaitangan awam mahupun ahli parlimen diberikan kuasa dengan dana yang sebesar itu.

Ahli parlimen sendiri tidak diperuntukkan dengan kuasa kewangan sebesar itu dalam memajukan ekonomi dan pembangunan kawasan mereka dan semua projek kawasan mereka diuruskan oleh kementerian. Dimanakah kehebatan Permata yang mesti dikelolakan oleh Rosmah Mansor?

Berapa harga Gelang 2 ditangan dan 2 cincin di jari? Semuanya batu permata

Persoalan ini bukan sahaja dikalangan rakyat tetapi ramai juga ahli politik Barisan Nasional menggaru kepala kerana tidak mampu menjawab secara rasional apabila disoal kenapa ianya dibawah Isteri Perdana Menteri bukan dibawah kementerian yang sepatutnya.

Harap kita nantikan sama-sama jawapan atau sambungan cerita Zamzarina Zamri dalam terus memperjuangkan Rosmah Mansor dan Permata Negara.



19 comments:

  1. alamak kak ros, apa kena..x dapat nak ditolong..
    memang tepat sekali ulasan blog ini..parah kak ros!! ada berani nak tolong kak ros?
    apa kaitan zamzarina dgn kak ros ni ah?

    ReplyDelete
  2. sekali pandang gambar ni,, muke Kak Ros ade iras2 muke Samy Vellu la pulak....

    ReplyDelete
  3. 2kali pandang mcm....

    ReplyDelete
  4. 3x pandang mcm babi nk kene sembelih pon ade hahaha!

    ReplyDelete
  5. budget kurang buat apa nak tgu...x glamour le..x leh le nak shopping sakan atas nama program Permata...

    ReplyDelete
  6. makcik ni perasan dirinya aset negara. kemaruk nak interframe je. kah kah kah

    ReplyDelete
  7. jom kita sama2 nyanyi lagu UMNO pembela ummah mulayu..

    LAGU UMNO

    Bersatu Kita Bersatu
    Dengan Setia Berganding Bahu
    Tipu Terus Menipu
    Kita Tipu Melayu

    Bersama Kita Bersama
    Menjunjung Hasrat Semua
    Berjasa Pada Kroni
    Anak Isteri Dan 'Bini'

    Lambang Kita Yang Rebah
    Dipandang Keji Dan Haprak

    Bersatu, Bersedia ... Khianat
    Cogan Katanya
    UMNO Terus Lara
    Rompak Rakyat Malaysia
    (ulang 100x)

    hang sebat

    ReplyDelete
    Replies
    1. Gua rasa anon 11:33 ni mesti ahli umno yg terpinggir..siap hapal lagu umno..org cmni jgn dbawak masuk PR..alamat jahanam dia jadi batu api...kehkehkeh

      Delete
    2. hahaha..bai, lirik ni bersepah dlm tenet..takde pekdah aku nak hapal..

      lu rajin, lu cari la..lu malas, kasi diam la..........


      hang sebat

      Delete
  8. Lagu umno ni ok sgt..lirik dia kena lah.. x tercalon ke dlm mtv award mcm yg yuna dpat tu...klu x tercalon konfius aku..x blh jadi ni..nak kena gi hollywood ni bt complain...hehehehehe...

    ReplyDelete
  9. pulak dah... betul ke rosmah mansor tinggalkan permata negara... kalau dia tinggalkan permata, maka kita telah kehilangan sebuah intan permata negara yang hilang sinarnya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. nah biskut..main jauh2

      Delete
  10. Rosmah, rosmah juga tp jgn lupa pd Nuar dan Tok Guru Wahabi tu, byk yg dh terdedah dlm selewengkn agama dn minda rakyat. Takkan tutup mata sebelah kot! Kalau mata sebelah dh buta nnt umpama dajal plak, baik buka mata besar-besar.

    ReplyDelete
  11. oh ye ke...so marilah kita bersatu di bawah payung United Malaysian National Orgasme(UMNO)..satu2nya pembela ummah mulayu....puiiiiiiiii hakkkktuiiiiiiii


    umnotaik

    ReplyDelete
  12. Kaitan Rosmah ngan ZZ? Senang jer, laki ZZ ialah Rizal Mansor, PA kepada Rosmah. Dah terjawab?

    ReplyDelete
  13. Orang yg ada dlm video china doll (dato T) dh bersumpah laknat mengatakan org yg ada bersamanya pd ketika itu ialah atuk **** bengkok, takkan x percaya kot. Mana ada org berani sumpah laknat sebegitu sekiranya ia fitnah. Takkan ada org berani punya woo... Tgk aje nuar, mana berani sumpah laknat menafikannya...takkan ada org berani punya kalau dia x bercakap benar

    ReplyDelete
  14. Kalu dah berani bohong takkan dia tak berani sumpah laknat.

    ReplyDelete
  15. Berapa banyak duit yg kak ros buat utk supply seragam tentera dan seragam pelatih plkn?
    Siapa yg tau?

    ReplyDelete