Monday 17 September 2012

"Aku Yang Simbah Cat Merah Kat Bas Jelajah Merdeka!!"



Malaysia sedang berpesta sempena PRU 13 yang bakal menjelang tiba. Syawal telah lama dilupakan tetapi apa yang ada di sanubari setiap parti politik adalah PRU 13. 

Kurang meriah hari raya dan musim haji ini kerana semua sibuk dengan Kempen Pilihanraya dan kurang pula rumah terbuka dan majlis terbuka yang menyediakan makanan yang sedap-sedap dan setiap kali pergi ceramah akhirnya kita kena menderma pulak untuk dana poltik katanya.Duit raya tak pula kita dapat.. Sedangkan parti-parti politik ini semua kaya raya tetapi tanpa segan silu bersifat fakir kerana ingin terus merabunkan mata rakyat kononya mereka tiada dana dan sebagainya.

Terpanggil untuk menulis artikel ini kerana sememangnya kami tidak berpihak kepada mana-mana parti poltik kecuali melihat setiap isu politik sebagai satu krisis yang mungkin bakal melanda rakyat Malaysia.
 
Aku Yang Simbah Cat
Isu simbah cat semakin hangat. dah tiga kali kena simbah cat dan pastinya tidak lari dari kali keempat dan seterusnya atau pun adegan ini bertukar kepada lebih ganas dari simbah cat ke simbah asid sebagainya.Sekali kena simbah cat  memang patutlah salahkan orang lain, kali kedua kena simbah pun memang patutlah salah orang lain, kalau kali ketiga pun kena simbah cat , bukan ke bodoh namanya untuk tidak menjaga bas yang kononya asyik dimandikan cat merah!!





Atau ianya satu mainan poltik yang sengaja diwujudkan dan percayalah rakyat Malaysia semakin jemu dengan permainan seperti ini kerana kami rakyat Malaysia bukan bodoh seperti yang anda semua sangkakan.

Bukankah ada pemandu sepenuh masa, ada krew teknikal atau apa apa krew lain dan jika masih kena simbah cat tak ke bodoh namanya. Atau makan gaji buta? atau cerita yang sengaja diwujudkan?

Betulke nombor plate motor tu  yang dituduh simbah cat di tangkak. Sudah pasti jika disiasat kita akan dengar pula cerita kononya motor terebut menggunakan nombor plate palsu.
Cukuplah wahai ahli poltik yang banyak sangat berdrama, hentikanlah kerana semakin nampak ketaranya cerita rekaan mengikut dialog drama bersiri yang sengaja diwujudkan.
Maaflah penyokong parti politik Pakatan Rakyat kerana kita tidak boleh diperbodohkan selalu dengan kisah bas kena simbah cat. Dari main simbah cat rasanya kalau benci dah lama bas tu terbakar kot agaknya atau bocor tayar masa jalan masuk ke kampung kampung..ini asyik kena simbah dan bas yang memiliki semua krew sepenuh masa yang tiada kerja lain tidak mampu menjaga bas dan nak dijadikan cerita sandiwara. Fokus isu nasional dan isu sibah cat perkara kecil dan jangan asyik salhkan orang dan orang akan mula tidka percaya pada anda..
Kalau kita benarkan ahli poltik mencipta drama skrip and kita membenarkan mereka terus berlakon, maka kita salah dalam matlamat reformasi kita. Kita perlu pejuang poltik bukan pelakon politk yang hanya pandai berkata untuk mereka duduk di kerusi-kerusi empuk yang ada dan akhinrya membiarkan rakyat terus menderita.



Kalau tengok corak simbahan cat tu pun tak masuk akal denagn curahan "Hit & Run" dan anmpak sangat terlalu dirancang. Nasib baiklah kita belum ada kepakaran seperti FBI,CIA dan kalau tak malu dibuatnay keran akan membuka pekung di dada.
 Elok hentikanlah sebelum rakyat makin meluat melihat permainan simbah cat ini.Kalau kita baca pengakuan Setiausaha Agung PKR pun jelas mengaku polis terus mengejar penyimbah cat sewaktu kejadian berlaku dan jelas lagi terang membuktikan pihak polis ada hadir dan menjaga keselamatan majlis awam.



Nak tanya, penulis skrip lepas ni adegan apa pulak? bila nak main balig telur ke, tembak menembak ke, atau pancung memancung..baru best cerita macam ni..bosan dah dengan main simbah cat..

"Aku Yang Simbah Cat Merah" 

20 comments:

  1. respectlah brader MC ni, berani tegur pr. ingatkan dia orang ni pun fanatik bila team pr but nampak ada otak.baguslah.

    ReplyDelete
  2. aku ketawa je bila tengok gelagat2 manusia2 BERBARIS dan BERPAKAT ni dalam arena politik Malaysia ni coz aku tahu Ahli2 politik adalah Pelakon paling handal dan Penipu paling profesional dalam dunia.

    Manusia2 dalam kategori politicalfags je tak menyedari hal ini..

    ReplyDelete
  3. yg Jiwa Paradox tu amacam?org pr jg ke?

    ReplyDelete
  4. Kehkehkehkeh,,

    Kenkadang aku negok owner blog ni pun sama bodo & tolol.. WHY??

    Mana la ada PENYIMBAH cat tu dtg dedepan muka then selamba bodo pergi simbah cat tu... adehhhh..

    MMG la bas ada Derebar, techie crew and pak guard yg jaga.. TAPIIIIII

    kalau bas tgh bergerak mcm kes kat Melaka tu sapa plak yg duk terconggong jaga bas tu dari kena simbah.. MMG BODO dan TAK BERILMU langsung la posting owner blog ni kali ini...

    Dah nama pun HIT & RUN.. mesti la time simbah tu secara menyorok dan terus lari...
    kesian aku baca artikel TOLOL dan bangang tak geti guna OTAK ni....

    Even kalau mamat Anjing UMNO nak baling molokov cocktail pun tentu la dia tunggu line clear dari penjaga bas dan polis utk baling bom api tu..

    SIMPLE MATTER is SIMPLE MIND.. tapi yg STUPIDDDDDDDDDDD is BRAIN NO MORE!!!..

    SUCK big Time -- LoL

    ReplyDelete
    Replies
    1. butthurt detected,standard politicalfags.

      Delete
  5. Agaknya yang bodoh tak faham mamat timebodoownerblog as nama pun dah bodoh and fikir pun bodoh. Bus kena simbah cat Kali ketiga tengah parking elok je..tak ke nak komen biar cerdik tapi bodoh..aku rasa kau lagi bodoh as penulis blog ni lagi cerdik dari kau..jangan jadi jahil walaupun kita sokong pr tapi biar ADA ilmu..kau ni memang bodoh nak tulis komen macam ni..respectlah kt brader MC berani tak pilih bulu macam kita semua..kesimpulan kau yang bodoh nak memandai komen Dan menegakkan benang yang basah..

    ReplyDelete
  6. Artikel kali ni merupakan artikel yg paling tiada fakta hujah dn kebenaran..cuma tuduhan dn kesimpulan melulu tanpa bukti..jauh berbeza dgn artikel2 sbelum ni...

    ReplyDelete
    Replies
    1. tiada HUJAH dan kebenaran ler sebab kena batang hidung sendiri,cuba kena batang hidung umno?

      Aku dah boleh agak dah apa kata ko..oh bro mc sangat berfakta!

      Delete
    2. tu ler pasal
      takde hujah
      pastu buat kesimpulan sendiri
      sorry laa wey artikel kali ni haku tak sokong

      Delete
  7. APA PLAK NAK SOSAH...POLIS BUAT LER TANGKAPAN...INI POLIS PON BANGANG SEMACAM JER...CAMANO NAK TAHU ITU KORJE SAPER? PATUTNYA DAH 2-3 KALI BAS KENA SIMBAH CAT...POLIS PATUT DAH JAGA LER BAS TUH...ITULER KORJE POLIS...KALO BANK DIROMPAK SAMPAI 2-3 KALI TAKKAN NAK HARAPKAN JAGA BANK JER...KOJOL...POLIS MESTI 'BOOKMARK' LER BANK TU...INI TIDAK...LEPAS TU NAK TUDUH MACAM-MACAM..UMNO LER, PERKASA LER YANG PALING TEROK BILA ADMIN NI KATA PR SIMBAH CAT SENDIRI UNTUK DAPATKAN KESAN POLITIK...AKU RASA INI TAK MASOK AKAL...POLIS KENA PROAKTIF DALAM HAL INI...JGN BILA DITANGKAP SEMBONYI MOKA PAKAI TOPENG SPIDERMAN LAK...KALO DAPAT TANGKAP ELOK DI'MASTURBATE'KAN DULU...BIAR TERPANCUT...AMBIK GAMBAR EDAR KAT YOUTUBE...

    ReplyDelete
  8. Kaawan kawan pr,aku rasa kewarasan ADA pada citer ni..ADA masanya kewarasan kita guna untuk menilai..aku sokong pr tapi x naklah menyokong membuta Dan betul jugak brader MC bi tegur..aku pun rasa semacam je pasal simbah cat ni..aku nak orang politik yabg profesional bukan pelakon yang merosakkan pemikiran aku..kalau nak bukti guna hukum hudud jadi kena tinggu saksi jugak kan.?
    Nak Tanya ko orang semua..kalau kete kau kena curi,kau beli kete baru pdrm tolong jaga kete baru kau ke? Atau rumah kau kena curi seklai pdrm duduk jaga depan rumah kau je ke? Biarlah ADA yang menegur dari bersorak walaupun salah..

    ReplyDelete
  9. haku pengikut setia blog ni
    aku setuju dgn pengomen kat atas nun
    ni ler artikel yg takde hujah bernas
    dah jadi cam blog mengarut cam papagomo je

    ReplyDelete
  10. apa susah, anuar tu kan anugerah Tuhan, kenapa tak gunakan ilmu ghaib untuk memagar atau mendinding bas tersebut...nik aziz tu ulamak, ulamak adalah pewaris nabi,kenapa nik aziz tak bagi ayer berkat sebagai pemagar ghaib kat bas tu supaya tidak dicerobohi...kehkehkeh...anugerah Tuhan dan ulama palsu akhir zaman...hahaha.

    ReplyDelete
  11. Aku sokong artikel ko MC. Aku ajk PR negeri dan aku dah penat nak jawab Hal bas ni kat budak budak aku..elok jgn ada simbah cat lagi dah penat nak percayakan orang ni..elok kita fokus isu nasional..

    ReplyDelete
  12. kebenaran itu pahit, tapi kita kena telan jugak,,kalau asyik kita tak nak tengok benar atau salah, habislah pemimpim pr kita pun jadi macam pemimpin umno asyik kena ampu je..Yes Sir, you are always right sir!!

    ReplyDelete
  13. Sila rujuk video baling cat kat melaka...ada bukti brgambar dn juga video skali..cuba selidik mamat y baling cat tu penyokong sapa?org pr ke?masa kejadian polis berpakaian awam ada kat situ tp polis xamek tindakan utk halang atau tgkap mamat tu..biasala polis mlysia brsikap bias dlm brtindak..

    ReplyDelete
  14. aku rasa malas nak komen memanjang, cukuplah kena ketuk sekali biar kita terbangun dari terus tidur dengan taksub kita.kita undi pr tapi kena hentam dia orang jugak kalau dah tak betul..lagi satu aku pun sealu pikir kat sanubari aku, kalau asyik salah orang bila pula kita ni bersalah? inilah sikap yang aku takur pr dapat kang jadi macam umngok jugak kang..risau pun ada..hmmmmm

    ReplyDelete
  15. Is good to have check and balance view like this on issues related to our party.just like in UK, they support the party but still they hammer them or they(politician) might just think we the tax payers are just stupid so they will do anything to their wish list.1st time i see a blog sound neutral on issues than biased to their party all the time.good article!.
    Uncle Yong

    ReplyDelete
  16. Aku respect owner blog ni sebagai seorang pemberani dalam mendedahkan kebenaran tentang salahlaku kaum kerabat di Malaysia
    tapi jgnlah disebabkan kamu berani dedahkan kebenaran secara berfakta menyebabkan apa yg kamu nak cakap orang pasti akan percaya dan mahu bermegah dengannya.. Tak semestinya hari ini kamu betul dan selamanya esok kamu akan sentiasa betul
    bercakap tentang teori konspirasi semua org mahu percaya apa yg mereka nak percaya walaupun tak munasabah..kita boleh cakap ini kerja pr dgn tujuan nak menganiaya umno tetapi tidakkah kita terfikir ini mungkin kerja org atas pagar yg tak sokong mana-mana parti..dia melakukannya dgn niat sengaja nak melaga kedua belah pihak
    apapun itu hanyalah teori konspirasi..hanya angan angan dan bukan fakta
    utk lebih adil dan bukanlah kerana taksub saya lihat penyokong pr adakalanya lebih bersopan dan tahu jaga akhlak dlm menghadapi provokasi pihak lawan..bayangkan kalau kedua belah pihak berhati haiwan..mungkin negara ini akan hampir dimagerankan
    saya tak sokong mana mana parti tapi tak salah rasanya utk undi pr utk melihat suasana baru yg berbeza..memang pr tak mampu menjanjikan bulan dan bintang tapi tak salah sekiranya kita berketuakan perdana menteri yg mungkin lebih baik dan mampu memenuhi aspirasi rakyat sekurang kurangnya sedaya upaya memenuhi janji secara menyeluruh
    memang politik itu kotor dan tiada kata dikota dalam politik..tetapi org baik jujur dan mulia sifatnya mmg ada dalam politik..contoh itu sekurang kurangnya sudah ada

    ReplyDelete