Wednesday 10 October 2012

Raja Pondan III


BUKAN PELANDUK DUA SERUPA

Artikel Raja Pondan II telah disahkan bukan Photoshop, Bukan Cut & Paste, Bukan Pelanduk Dua Serupa. Antara komen pembaca yang mempersoalkan kebenaran gambar-gambar tersebut akhirnya terjawab sendiri daripada perang siber bermula antara kumpulan pembaca yang mungkin rakan dan dari pihak istana.

Gambar terkini untuk terus dinilai keperibadian seorang Raja..

Manjanya dia...untung si jejaka itu kerana rakyat Selangor sendiri belum pernah merasa ciuman seorang Sultan.

Mereka mula berperang di alam siber, kita nantikan kesudahan perang siber mereka dan pastinya lebih banyak aib yang mereka buka untuk kita sama sama menilai institusi diraja ini.

Siapakah Kelvin? Siapa yang  mengkhianati Istana Selangor dan apa kaitan mereka dengan Istana.



Ini pesta apa pulak? semua nampak lalok je..arak kegemaran mereka!!

Banyak lagi ke adegan mereka ini yang disebut oleh rakan mereka sendiri.Mereka resah kewujudan bukti yang bakal dilihat oleh rakyat mereka... Apa kena mengena "doing good service" untuk masyarakat orang melayu? Adakah mereka seharusnya mahukan orang melayu tidak mengetahui perihal mereka sebenarnya..

Apa jadi lepas sessi minum diatas?Kenapa Ketua Agama Islam jadi macam ini? Memang betullah banyak lagi aksi-aksi yang mereka takut rakyat lihat agaknya
 
Garangnya bunyi mereka sehingga ke tahap bahasa yang kesat bunyinya.


Apa pula kaitan Christian MPs dalam hal seperti ini?

Harap mereka terus membuka cerita yang nampak semakin rancak antara mereka.

Rakyat pun istihar perang jugak ke? Alamak..betulke rakyat Selangor tak nak dia sebagai Sultan? 


 
Kita pula dikatanya STUPID, sedangkan mereka bersifat buta agama.Makin ketara pula masalah anak-anak diraja dan istana dengan air kencing syaitan. Kalau ada bukti emailkan pada kami dan boleh dikongsi bersama untuk penialian rakyat jelata.

Setiap Seorang Dapat Champagne tu..Sayangnya Ketua Agama Islam Kita Pada Champagne. Kalau tengah cium Al-Quran pun boleh lah kita banggakan..ini sayang FREE CHAPAGNE DUIT RAKYAT BAGI SEORANG SATU.
 
 Patutlah komen rakyat persoalkan belanja mereka..

 

Agaknya..ini "Partner In Crime". Dia nampaknya tahu dimama segalanya berlaku..Rakan menikam belakang pula jadinya, semakin banyak fakta kejadian dikemukakan.

 
Hmmm..ada juga yang menjawab dan berani pula kata bukan duit kita so apa kita peduli? Lupakah mereka bahawa hasil cukai adalah pemberian rakyat kepada sultan. Mereka hidup dengan subsidi yang diperuntukkan oleh kerajaan yang datangnya dari cukai yang dibayar oleh rakyat.


Institusi diraja adalah unik dan dihormati. Rakyat sebarnya menghormati Sultan dan tidak pernah kita hilang rasa hormat kepada mereka. Tetapi mereka pula tidak langsung menghormati rakyat sehinga pelbagai sifat keji mereka lakukan walaupun kita rakyat tidak pernah bersifat keji terhadap mereka.



Ini pula tempias untuk UMNO..peranan media UMNO..nasib baik bukan anak Anwar Ibrahim. Kes video Nurul Izah kecoh je lebih sampai sekarang pun tiada khabar berita..



PKR apa ceritia, saudara MB berani ke membuat kenyataan demi rakyat memandagkan PKR semuanya untuk rakyat.Apa yang mampu mereka buat untuk rakyat dalam hal ini?




Apa kesudahan cerita kedai kopi PAS ni..hmmm ini komen orang PAS sendiri.Apasal main cakap belakang, berdepanlah je dengan Sultan negeri pentadbiran tuan.

Sokongan LGBT agaknya yang ini.Tidak salah dikatanya menjadi LGBT hak peribadi..




Ini pula respon seorang rakyat berjiwa raja..katanya kita tukar sahaja. Ada calon yang lebih berkaliber ke?


41 comments:

  1. kaleh punya kaleh..2x5 jugak PR dengan BN pun...Pongpangpongpang dalam Internet sekor pun tak berani nak jentik Anak Sultan Ponde ni...hahahahha

    Cehh itu ada yang sembang Kemas nak buat Negara Republik...Tegur pun tak berani lagi Sultan..Ada hati nak buat Negara Republik..Sekali Sultan Jerkah,Terkencing-kencing..takutkan DAULAT katanya...wakakakkaka xD

    ReplyDelete
  2. Confidential/Bank/Apm/Mouse11 October 2012 at 13:17

    Welll...welll..welll..aku tersangat terlebih suka blog ni!

    Ini yg aku cari dan aku percaya ramai lagi yg akan follow blog ni...sebab korang tak buta tuli sokong!
    Kalau siapa salah dia kena responsible! Good!
    Baik Sultan ke Raja ke Pemimpin BN ke Pemimpin PR ke..good!
    Sebab kadang BN agak kurang nak mengaku salah namun bila di desak dari atas mereka mengaku juga..yg paling TERUK! PR...semuanya betul takde salah..bodoh ke apa..mcm dia Tuhan..semua dia buat betul..ini org lain nak kenakan dorang..bodoh bodoh bangang!

    Good job bro...aku akan jadi pengikut setia blog ini!
    Kekalkan keberanian..berani kerana benar, takut kerana salah..itu saja pegangannya..!
    Kata dan janji harus dikota!

    ReplyDelete
    Replies
    1. tukar strategy ke pro umno? heheheh...ok la tu, at least nampak la buat keje.
      Sape kata PR rasa semua betul, takdak salah, cuma kalau nak tuduh betul atau salah, mestilah dengan bukti dan hujah masuk akal...bukan dgn style kekampungan carut2 org, fitnah, maki hamun...ratib jubur jubur...haih, rakyat tak pakai dah cara thn 60-an camtu..hehe

      to the owner of this blog...keep it up brother,kasi bongkar la lagi pasal ni anak sultan, father n son 2x5

      Delete
  3. mana puak2 yang beria-ria nak buat negara republik tu? sembang je lebey..buat tidak pun...cakap je berdegang2 kah3 , jumpa Sultan pun tak berani.

    What a shame..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Agak2 kalo Mahathir masih berkuasa, apa gamok komenya? Aku banyak x suka dasar Mahathir dulu, tapi aku respek komen dia yg berani kalo kes mcm ni.

      Delete
    2. bukan tak berani la Hamjad, Tan Sri khalid mati2 ingAT khir toyol dulu dah tarbiyah kan sultan dan anak dia! muahahah

      Delete
  4. Kami Mahukan PR dan BN banzai anak Sultan Selangor..jangan jadi bacul!

    ReplyDelete
  5. apa pulak bn kau perlukan sekarang dalam hal macam ni? ini kan kerajaan negeri selangor, mintalah adun kau orng banzai anak sultan selangor..pr bacul ke sampai perlukan bn tolong sekali?

    ReplyDelete
    Replies
    1. ko ada penyakit dyslexic ke ni? apehal susah sangat nak susun ayat, bahalolll??? Tan sri khalid busy kutip balik hutang korporat pd kerajaan selangor, yang MB BN khir toyol dulu takdak teloq nak kutip, atau saja tak kutip sebab nak makan sama byk,,,Tan sri khalid tengah keje untuk Sultan la tu, duit elaun segala bagai Sultan anak beranak dari duit mana ko ingat? Duit cukai cukai di selangor la beruk cenakah!

      Delete
  6. aku sokong 18:19 . buat la apa pun tetap akan jadi sultan daulat tuanku.

    ReplyDelete
  7. PR pengecut tak berani banzai anak sultan selangor..what a looserrrrr

    ReplyDelete
  8. .....kalau pas keluar PR, mungkin pas boleh jadi MB di beberapa buah negeri selepas pru13 kerna selama ni dap & pkr hanye memperalatkan pas shj....pas boleh berdiri atas kaki sendiri....x perlu platform PR....jadikan malaysia ni makmur macam brunei....kptgn bumiputra terjamin & harga minyak murah....malaysia boleh....

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya sokong ni. saya memang lebih berat kepada pas. tapi bila mengingatkan pkr dan dap ada sekali saya jadi agak skeptik. sebab pas hanya berdiam diri bila pkr dan dap menindas mereka. sejak dari zaman reformasi lagi saya perasan yang pkr ditubuhkan adalah semata untuk memastikan hajat anwar ibrahim menjadi pm. bukan untuk kepentingan rakyat.

      Delete
  9. Npkenyataan nik Aziz memang menunjukan dia antara manusia sesat Dan buta. Hati busuk hanya berpakaian putih diluar..memang dia seorang yang munafik dalam Hal Islam Dan politik ADA jiwa beliau..malu melihat kononya ulamak tetapi sebenarnya seorang munafik..semoga Allah binasakan manusia munafik seperti ini dibumi Malaysia..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Berdosa besar ko kata Org Alim macam tu. Lebih baik ko diam dari berkata-kata kalau ko jahil. Ko cakap berapa ratus juta dah Tn Guru dah makan rasuah. Berapa billion dah seleweng duit rakyat. Kalau aku listkan apa UMNO dah buat berlori-lori duit rakyat hilang tak tertulis kat sini. Cakap biar guna otak jangan guna kepala lutut. Aku takut doa ko balik kat ko tunai. Ko yang binasa lak aku tak doakan ko. Atau ko ni sampah kot.

      Delete
  10. Siapa menentukan dia tu seorg alim ulamak? Hanya Allah mampu menilai..kita manusia pakai sondol je kata alim ulamak, artis x tahu APA itu Islam pun kita bodoh panggil ustazah, mereka berlakon diatas pentas..Cuba jgn bayar ceramah dia org untuk sebulan and tgk masih nak perjuangkan Islam x..tlglah semua cari mkn je Dan x kerja jual publisiti..kita dok bayar..nik Aziz tu betul ke ulamak? Kalau ulamak biasanya tidak mengaibkan Islam yg lain, sifat itu sendiri membuktikan dia bukan ulamak..nik Aziz ini umpama cetek ilmu didada tetapi melebihi majlis ulamak ..maaflah,jika ulamak,dia tidak akn bersifat begitu rupa..ini nama lupa diri Dan bermegah..inilah yg Allah ingat kita para ustaz and pendakwah..syaitan akan Cuba wujudkan sifat riak..kita dari yg betul jadi x betul kerana riak dijunjung oleh pengikut kita..

    ReplyDelete
  11. HEHEHE...

    RAMAI JUGA EK LEMBU-LEMBU MELAYU UMNO/BN DLM BLOG LU BRO...

    KIPIDAP BRO..

    MELAYU UMNO TERLEBIH MAKAN BANGKAI MCM NI LA JADIK NYER...

    sat lagi aku la sekor dua lembu-lembu melayu umno/bn ni duk counter wa.. kuikuikuiii..

    KESIAN MELAYU.. sokong la raja tengku menteri org kaya lu tu melayu...

    ABU ALL THE WAY!!!! PERIOD!

    ReplyDelete
  12. Lembu umngol ragur rumput Kat semua tempat woi..Mau taknya dia org usha MC ni..mesti kaut citer buat repot sana sini.itu keje lembu umno sambil menyusahkan org..aku rasa blog ni x lama mesti kena tangkap..sabar bro and kuatkan semangat.Kami sokong MC ni

    ReplyDelete
  13. Pukimak punya blog.menderhaka raja melayu!!! Kalau kau depan Mata aku sudah tentu bunuh pukimak haram ini yang mengajak menentang sultan. kalau kau anak jantan dtg jumpa sultan..mati kau dikerjakan. Tiada ruginya Negara kalau pengkhianat macam kau dibunuh biar jadi pengajaran untuk yg lain..bersedialah Dan berseronoklah kau pukimak sementara baki hari hari yg tingal ni..jgn jadi org Malaysia, pergi keluar dari tanah melayu yg menghormati raja..kau hanya akn tgl seorang,jgn harap penyokong Kat sini akan tlg kau se sen pun..kau bakal keseorangan bila sampai harinya..tunnggu kau pengkhianat Dan penbeelot Negara!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kah kah kah kah pencacai raja dah dtg.

      Delete
    2. Yang suka cakap sultan bunuh rakyat ni apa lagi Johor la. Gaya macam hero konon. Tak mustahil ni kerabat raja yg takut kuasa hilang. Aku tahu benar anak2 sultan johor memang aktif dlm net. Lepas tu puji diri sendiri kalau ada cerita baik2 pasal diorg. Kalau benda buruk diorg keluar mula la macam cacing kepanasan.

      Dah cukup la kisah2 lama sultan johor bunuh rakyat. Tak payah lah kau nak minta peristiwa begitu berulang. Jika berlaku lagi silap2 pagar istana akan dirobohkan oleh rakyat. Kenang la kisah di Indonesia satu ketika dulu.

      Negara ni ada undang2. Raja tidak akan terlepas dari undang2 juga. Silap2 kau yg ke penjara krn ugutan bunuh. Jgn ingat kau guna anonymous tak boleh trace IP kau. Admin MalaysiaCrisis jika perlu bantuan trace IP dari komen blogspot bagitau boleh ajar.

      Delete
    3. huargggggg tuih....

      Delete
    4. dah terang minum todi nak cakap kami kat sini pengkhianat??
      GILA KE WEI?

      TODI TU HALAL KE??
      BODOH

      Delete
  14. SKMM tido ke? Buat kerja lah..tengok mcm mana raja raja melayu dibogelkan..mereka nak tunuh republik..bukti depan Mata nak tunggu APA lagi. Tangkap saje masuk ISA..nak tnggu APA lagi .makan gaji buta ke ? Tangkap pemilik blog ni masuka kamunting camp biar dia sedar siapa raja..skmm ambil tindakan segera!! Setakat bagi amaran buat APA? Tangkap saje biar tahu mereka pengkhianat Negara ni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko tunjuk sikit kat mana dlm blog ni yg nak malaysia jadi republik????

      Woi pukimak, siapa yg pembelot???? Bukan raja raja ni ke yg mengaibkan kesucian islam ??? Bukan diorg ni ke yg sebenarnya menderhaka kpd rakyat????? Ko ni manusia paling bangang sebab menegakkan kemungkaran

      Ko ni manusia yg BERTUHANKAN SULTAN!!! Pada ko raja lagi tinggi dari tuhan!!!

      Delete
    2. Komen paling bodoh yg pernah aku baca...suka sangatlah dok menjilat kau ni dpt apa org senang lenang buat dosa kau pun nk tumpang sekaki puiiiiih...menyampah betul kaki2 bodek sultan...1 sen pun kau x dpt ape woi...sedarlh sikit..wahai pengampu, pembodek, penjilat..kau tu hanya pacal yg hina...hahahahaha..

      Delete
    3. BUKTI TU SAHIH DIE WENG TODI
      ape bende lak kami pengkhianat??

      raja adil kene sembah
      kalau raja tak igt Islam?

      Delete
  15. barua raja kapoor dah berbunyi,baru dedahkan sikit dah dianggap pembelot,kem kemunting dah jadi taman bunga la broooo,lu tak tau ka.

    ReplyDelete
  16. Salam Tuan,

    Untuk makluman Tuan, Kelvin yang dimaksudkan ialah Kelvin Ong (bekas pembaca berita TV3). Saya ada info yang mengatakan Kelvin ni dah macam PA Sultan Selangor.

    Monggo

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bro...bukan macam tp memang PA pun. Confirm 100 percent. Call card dia pun memang tulis dia PA

      Delete
  17. Salam,
    kami sedia maklum. Terima kasih atas mesej yang diberikan.Terima kasih sekali lagi.

    ReplyDelete
  18. Salam,

    TQ, oh bagus Tuan dah tahu. Moga site ni akan terus bongkar kemungkaran royalties yg tak sedar diri bahawa manusia di hisab tanpa ikut darjat di dunia.
    Saya belum habis khatam article Tuan terdahulu. Ada link mengenai Kelvin Ong ni?

    Monggo

    ReplyDelete
    Replies
    1. http://www.facebook.com/kelvin.ong.5832/photos

      Mamat ni menantu producer utama Dato T Productions.Rahim D Raper. Sah lah dia ni yang punca segala masaalah Istana Selangor. Triple agents!!!

      Delete
  19. Tu sebabnya malaysia dlm krisis (malaysia in crisis).
    Yg bersalah akan terlepas kerana kuasa di dunia yg dia ada.
    Org yg dedahkan kesalahan org2 besar ni yg ditangkap.

    Kisah prebet adam di chow kit satu contoh klasik.
    Adik prebet adam dibunuh org seorg sultan, dia tau pasti tidak akan dpt pembelaan.
    Tu yg dia merusuh

    Katakan kes mabuk/bogel ni anak DSAI
    Pasti TV3 dab Utusan mainkan isu ni pagi ptg

    ReplyDelete
  20. Salam tuan admin,

    Saya cuma nak tanya berapa sebenarnya elaun dan tanggungan seorang raja? Kalau tahulah... Adakah kerabat2nya juga dibayar elaun? Sebab bajet perbelanjaan untuk golongan raja ni tidak pernah dibentangkan di parlimen. Tapi andaikata memang ada golongan2 kerabat seperti yang tertera di gambar tu memang sedih sekalilah.

    - Buasir Otak -

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko selak page page belakang ada entry pasal elaun raja

      Delete
  21. lagu yang menarik14 October 2012 at 17:18

    BUTTERFINGERS DAULAT TUANKU

    ReplyDelete
  22. henti-hentikanlah mengaibkan orang.. klau kita jaga aib orang lain Allah akan jaga aib kita di padang mashyar nanti...

    ReplyDelete
  23. Kita sebagai manusia tak lari dari membuat kesilapan dan bertambah luncai dari binjai kalau tak reti reti nak belajar dari kesilapan. Standard non explicable operating procedure kita menjadi manusia perlu beri sesama kita benefit of the doubts sehingga facts of the case presents itself. Nabi Muhammad SAW diberi 43 tahun benefit of the doubt sebelum no doubt dari Tuhan, whatsoever. Jadi apa pula remaja Raja2 yang dalam zaman yang semakin senja ini. Problem disini adalah tertumpu pada the common denominator dalam bersosial kini.
    Bila diapply doubt benefit atau munkin ada yang gemar istilah subsidi doubt kerana mentaliti defisit negara, (ialah siapa bayangkan dari Malayan Union, bawa ke kancah I owe hinggan Datuk Onn diganti Datuk Onion resam pekasam hari ni), munkin RMS bergaul dengan sedara cazen sepupu beliau atau nenda nunda yang dumba minda. Sememangnya tidak patut beliau yang punyai bermacam access, tak ada kerja lebih menarik dan baik dari sedemikian cara.
    Soal tarbiyah pula, nak harapkan penjawat dewan, parti mereka ada dan penuh dengan masalah kemudian mereka nak tambah masalah. Cara yang munkin diguna pakai, adalah dengan sediakan list individu berkerekter benar untuk dipilih pihak istana. Ia penting kerana tugas Sultan bukanlah biasa dan rakyat ada hak, Sultan mereka dapat diharapkan untuk pertahan Islam pada tahap yang sempurna. Munkin juga bila ada saudara Islam baru, mereka nyatakan individu yang memberi kesan pada mereka sebagai semakan ekstra.
    Apa2 pun, yang pasti individu melayu Islam tidak banyak pencapaian kerekter dan barangan antarabangsa, munkin dari sebab kurang peka pada kebenaran dan sikap keakuan yang mendalam. Sedangkan masa yang diberi adalah lebih kurang sama pada siang dan malam untuk memikirkan peranan sendiri. Paling baik kita bersyukur kepada Allah yang Maha Esa, trima taufik dan hidayah dalam menempuh hidup yang sememangnya mencabar, badan dan minda yang beramanah supaya tidak dihidangkan nanah etc dan disiksa pula setiap masa akhirat nanti.

    ReplyDelete