Monday, 20 August 2012

Kristian Mencabar Kesucian Islam Di Malaysia



Kita Memuji Allah di Pagi Hari Raya Aidil Fitri, Tetapi Kita Membenarkan Islam Diceroboh Dibumi Malaysia

Tatkala mendengar khutbah hari raya aidil fitri yang diterbitkan oleh JAKIM, terdetik dihati memikirkan nasib orang Islam di bumi Malaysia yang berpecah belah dan tidak bersatu dalam konteks sebagai orang Islam. Teringat kepada surat Christian Federaiton of Malaysia yang menggesa seluruh umat kristian Malaysia umtuk bersatu walaupun mereka tiada perbalahan dan perbezaan pendapat dalam isu agama mereka. Gereja-gereja diarahkan untuk memainkan peranan untuk menyatukan umat kristian dalam pemilihan pemimpin menjelang PRU 13. Tetapi kita di masjid pula sibuk dengan perlantikan para ahli jawatankusa mengikut fahaman politik dan parti. Mungkin juga kariah masjid yang tidak bersembahyang raya di masjid yang diimamkan orang UMNO, begitu juga ada yang tidak sembahyang di masjid berimamkan orang PAS atau juga berimamkan orang PKR. 


Benarkah orang Islam Malaysia berani berjihad demi Islam & Allah?  

Beranikah orang-orang Islam atau orang-orang Islam takut dan hilang keberanian apabila berdepan denagn musuh-musuh islam?

Pihak Kerajaan & Pihak Pembangkang Bersama Uskup Datuk Ng, Beranikah Mereka Demi Islam?
 Atau Demi PRU 13 Islam dikorbankan.

Adakah ulamak-ulamak Islam menyatukan umat Islam atau mereka sibuk mengeluarkan fatwa & kenyataan hujah agama berdasarkan Sunnah & Al Quran yang lebih cenderung kepada perbalahan sesama umat Islam di Malaysia?
Beranikah Majlis Fatwa Malaysia & Ulamak Ulamak Parti poltik Islam & tokoh-tokoh pemimpin Islam Malaysia berani mengadaikan nyawa mereka demi Islam?

Beranikah mereka (PAS) memperjuangkan Islam? Mereka juga bersama Uskup Dato Ng

Beranikah Badan Bukan Kerajaan (NGO) berasaskan Islam berjuang untuk Islam untuk menjadikan umat Islam bersatu?
Butakah mata & hati pemimpin Islam Malaysia kerana politik, kuasa & darjat dan terus menggadaikan Agama Islam?
Hilangkah rasa takut kepada Alalh SWT dalam diri ulamak-ulamak, pemimpin-pemimpin Islam & pemimpin politik Islam dalam mempertahankan agama Islam di Malaysia?
Parti-parti politik wajib membenarkan  umat Islam bersatu demi agama Islam & Allah SWT dan jangan memecah belahkan umat Islam kerana politik.

Beranikah Mereka Menitiskan Darah Untuk Islam?



Mana pula taring & keberanian Ketua-Ketua Agama Islam di Malaysia yang penuh daulat & dijunjung rakyat dalam memberanikan diri dalam memperjuangkan Islam? Beranikah mereka ini menitiskan darah demi agama Islam atau bersuara tegas kepada hasrat jijik Christian Federation Of Malaysia? 






Mereka berani mencabar & memperjuangkan Kristian

Penulis tersentak apabila mendapatkan pengesahan bahawa surat yang dikeluarkan oleh "Christian Federation Of Malaysia" adalah surat yang sah dikeluarkan oleh mereka. Pada penilaian awal disangkakan mungkin surat ini adalah suatu permainan poltik menjelang PRU 13 untuk melemahkan parti pembangkang ataupun kerajaan TETAPI selepas membuat pengesahan sebenarnya surat tersebut adalah benar dan sahih dikeluarkan oleh Federation Of Malaysia dan ianya adalah surat terbuka yang sedang dengan agresif diedarkan keseluruh pelusuk penganut agama kristian dan ianya juga melampaui batasan agama dan terus diedarkan kepada semua penganut agama kecuali penganut Islam.



Surat tersebut dengan jelas mencabar Perlembagaan Persekutuan (Agama Rasmi) & Perlembagaan Persekutuan (Penyebaran Agama kepada Umat Islam), Perlembagaan Islam Perkara 3(1). Sikap ini amat mencabar dan melampaui segala batasan dan sempadan dalam menghormati Perlembagaan Malaysia.Dimanakah pemimpin melayu Islam yang berani bersuara dan mampukah menggerakkan himpunan umat islam dalam membidas kemahuan mereka dan kelantangan Christian Federation Of Malaysia dengan kemahuan mereka terhadap kebebasan agama.Surat mereka jelas tertulis perkara berikut:-

Christian Federation Of Malaysa
"Sebuah negara di mana kebebasan agama merangkumi kebebasan untuk menganut, mengamal dan menyebarkan agama di mana ia dibenarkan berkembang tanpa sebarang pembatasan yang tidak wajar dari undang undang,penegahan ataupun larangan."

Al-Quran - Surah Al Baqarah Ayat 190
 Adakah Surat Tersebut Jelas Membuktikan Kristian Mencerobohi Islam?


Benarkah pemimpin mulia hanya akan muncul dari golongan kristian. Dimana hilangnya khalifah-khalifah Islam dibumi Malaysia? 

Christian Federation Of Malaysia
"Persekutuan Kristian Malaysia menggalakkan umat Kristian berdoa agar pemimpin-pemimpin yang mulia akan muncul dari pilihanraya umum ini yang akan memenuhi kriteria di atas, dan juga meletakkan kepentingan negara kita yang tercinta dan khidmat kepada para rakyatnya sebagai matlamat utama mereka."

Al-Quran - Surah Al Maidah Ayat 77


Benarkah Agama kristian itu penjaga Malaysia dan orang kristian diberi amanah untuk mentadbir Malaysia dan prinsip kristian adalah tunjang kepada negara Malaysia. Siapakah mereka pemimpin mulia yang bakal muncul atau telah muncul dalam melaksanakan perjuangan agama kristian ini di Malaysia. Pemimpin Kristian telah bersatu dengan bangsa-bangsa lain dan mengukukhkan barisan saf mereka dalam berdepan PRU 13. Bagaimana pula umat Islam, adakah kita bersatu sebagai umat Islam berdepan PRU 13 demi kuasa politik dalam menjaga kesucian Islam.

Christian Federation Of Malaysia
"Bila kita merujuk kepada dua bab pertama di dalam Buku Kejadian (Genesis) iaitu buku pertama Perjanjian Lama, kita membaca mengenai dua kejadian berbeza di mana Tuhan memberikan segala kuasa dan hak pemerintahan ke atas seluruh dunia termasuk semua hidupan kepada Adam. Di dalam buku pertama
daripada Perjanjian Baru iaitu Injil Matius, bab kelima, ayat 13 hingga 15, umat Kristian diberitahu bahawa merekalah garam bumi dan cahaya dunia. Kedua-dua petikan tersebut dan mesej keseluruhan di dalam Kitab Suci menunjukkan satu kesimpulan yang tidak boleh dinafikan, iaitu umat Kristian
mempunyai tugas untuk melindung dan mempertahankan dunia serta semua kehidupan di atas permukaannya. Umat Kristian bukan sahaja diberikan hak sebagai pemimpin, tetapi juga tanggungjawab sebagai pelindung di dalam dunia ini."

Adakah benar kristian itu akan melindungi dunia dan itu adalah tugasan mereka juga dalam menjaga & mentadbir Malaysia?Besar impian mereka di bumi Malaysia tetapi perpecahan umat Islam akan membenarkan dan memungkinkan ini terjadi.Besar impian mereka dan mereka telah bersatu sesama mereka dan agama lain dan mula mengorak langkah kearah kejayaan mereka. Mungkinkah Gereja terbesar sebagai simbol kejayaan mereka.

Adakah mana-mana Kompleks Islam di Malaysia sehebat kompleks yang digambarkan seperti gereja terbesar di Malaysia.Masih tidak mencukupi apa yang yang diberikan dan kini kuasa poltik menjadi impian permainan mereka dan mereka disatukan demi agama mereka dan berjuang habis-habisan walaupun bumi Malaysia ini adalah bumi yang majoritinya umat Islam. Inilah terjadi kepada umat islam apabila hilang perpaduan dan keutuhan umat islam maka tergadailah segalanya. 

Kewujudan Gereja Terbesar Menjadi Perbualan Hangat Masyarakat Islam





Beberapa petikan surat mereka dengan jelas melancarkan serangan yang jelas terhadap Islam & Perlembagaan Negara. Jika mereka menghormati perlembagaan negara sebagai rakyat Malaysia maka tidak akan mereka berani mencabar mengubah perlembagaan tersebut.Tetapi berapa ramaikah pemimpin Islam kita yang telah mereka berjaya yakinkan bahawa Kristian tidak menyerang Islam dan tidak mencabar perlembagaan Malaysia.

Beranikah seorang pemimpin Islam di Malaysia mengutuk dan mengecam surat terbuka Christian Federation Of Malaysia atau terus tersipu diam kerana memerlukan undi mereka menjelang PRU 13. Ketua-ketua Agama Islam Negeri & Negara perlu memberi amaran tegas terhadap surat terbuka tersebut atau mereka juga yang dikatakan bayangan Allah di bumi ini berdiam kerana kerisauan hilangnya sistem raja berpelembagaan di Malaysia dan memerlukan sokongan mereka. 

Umat Islam Malaysia Perlu Berjihad Menyatukan Umat Islam
 
 
Mungkinkah takbir hari raya tahun ini yang berkemundang jelas dan menusuk jiwa akan hilang dari corong-corong pembesar suara di masjid pada hari raya akan datang. Bersamalah kita bersatu demi Islam walupun bukan kerana politik tetapi mulakan dengan niat kerana Islam & Allah dan akhirkan (paling kahir) dengan perjuangan parti dan  poltiik maka terpeliharalah Islam dan Malaysia dan dengan itu umat Islam akan diberkati oleh Allah SWT.







Surat Terbuka Christian Federation of Malaysia adalah satu hasutan dan membelakangkan perlembagaan negara dan ianya adalah seperti melancarkan perang terhadap Islam, Yang Dipertuan Agong dan Negara Malaysia. sememangnya mereka bangsa yang tidak akan senang selagi Islam tidak hancur di bumi Malaysia.



Surat Terbuka Christian Federation Of Malaysia Untuk Rujukan.





12 comments:

  1. Undilah Dato' Hasan Ali dan Perkasa!!!!!!!!!!!!!!

    ReplyDelete
  2. Teliti dulu kandungan surat itu. Sekiranya ada bahagian surat itu yang sesuai dengan Islam, buat apa pemilik blog nak melatah? Di masjid dan surau tidak ada dilakukan seruan supaya ahli kariah menolak pemimpin yang

    1. adil
    2. sederhana, contohnya tidak menggunakan harta rakyat untuk keperntingan peribadi
    3. tidak rasuah dan benci kepada rasuah
    4. suka bersedekah (dengan duit sendiri) dan mengagihkan kekayaan (termasuk wang zakat dan wakaf) dengan adil
    5. zuhud
    6. mengamalkan 'tiada paksaan dalam agama' kepada orang bukan Islam.

    Inilah yang sebenarnya yang dimahukan oleh orang Kristian di Malaysia. Orang Kristian di Malaysia sebenarnya mahukan pemimpin yang mempunyai ciri-ciri Nabi Muhammad, Khulafa Al Rashidin serta Umar bin Abdul Aziz.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ciri pemimpin baik, jgn amal rasuah bla bla bla memang takde masalah. Tapi cuba ko tengok poibt akhir PENYEBARAN AGAMA KRISTIAN

      Ko tahu tak perlembagaan tak salah artikel 11 tak beri agama lain utk disebarkan pada org islam!!

      Delete
    2. Adakah UMNO, Mukhriz Mahathir dan Ahmad Maslan berdakwah mengajak umat Islam solat Subuh berjemaah di masjid dengan mereka yang menjadi imamnya? Adakah mereka mengajak wanita Islam menutup aurat dan menjauhi amalan sihir?

      Delete
    3. kalau kau ni benar benar orang islam, bawa mengucap lah.jangan lari dari islam dan berpihak kepada politik. kau mati bawa fahaman perjuangan poitik atau kau berdepan dengan allah mengatakan kau berjuang untuk agama? mengucaplah..inilah orang melayu dia ingat kristian tak mencabar..kalau dia cari pemimpin macam khalifah & nabi..dia denagn terang dah kata pemimpin mulia di kalangan orang kristnan..mengucap sebelum menulis komen seperti ini..tak pun komen ini ditulis oleh cybertroopers beragama kristian dan cuba memesongkan pemikirian orang islam..

      mana semua pemimpin umno , pas and pkr melayu islam? semua diam je...

      Delete
    4. Saat Sophronius teruja dan menitiskan air mata melihat kesederhanaan Umar, dia termanggu apabila teringat tanda-tanda pemilik sebenar Kota al Quds sebagaimana yang disebut di dalam Injil. Sophronius mara bertemu Umar sambil di tangannya memegang kunci Kota al Quds. Kemudian Sophronius berkata kepada Umar.

      “Sesungguhnya orang yang akan aku serahkan kunci kota al Quds, seterusnya menguasai Baitul Maqdis memiliki tiga tanda. Petanda-petanda tersebut jelas disebutkan di dalam kitab Injil kami.

      “Pertama, orang itu akan berjalan manakala khadamnya menunggang kenderaan miliknya. Kedua, orang itu datang dalam keadaan kedua-dua kakinya diselaputi debu-debu tanah (lumpur). Ketiga, orang itu datang dalam keadaan bajunya penuh dengan tampalan.

      Setelah Sophronius melihat tanda-tanda tersebut ada pada Khalifah Umar al Khattab, kemudian dia meminta izin kepada Umar untuk mengira berapakah tampalan yang ada pada baju yang dipakainya. Ada 17 jahitan yang menampal pada baju Umar, dengan perasaan penuh debaran dan ta’ajub Sophronius berkata,“Inilah tanda yang ketiga, ya Tuhan. Tidak diberikan kunci-kunci Kota al Quds ini kecuali kepada seorang pemimpin yang memiliki tiga tanda keagungan di mana tanda-tanda inilah yang paling unggul dalam lembaran sejarah dan tidak ternilai harganya (seperti yang disebut di dalam Injil), (1) Khadamnya yang menunggang kenderaan. (2) Calitan debu-debu tanah. dan (3) Tampalan pada baju”.

      Menurut Sophronius, tanda-tanda ini menunjukkan bahawa kerajaan yang diperintah oleh Umar adalah kerajaan yang akan relevan sepanjang zaman, tidak akan musnah ditelan peredaran. Kemudian dia menambah lagi,“Aku tidak sedih (memberikan kunci kepada Umar) kerana kalian masuk ke kota ini sebagai orang yang memiliki kriteria tersebut (dalam Injil kami sebagai pembuka Kota Jerusalem), (aku tidak gelisah) kamu menakluki perbendaharaan dunia ini sedang kami dalam kawalan kalian. Kamu tentu menguasai kota ini selamanya dengan aqidah Islam, pentadbiran Islam dan juga akhlak Islam”.

      Delete
  3. Selagi umno perintah malaysia selagi itulah islam tertindas dibumi mslaysia,agama bagi umno hanya utk kepentingan dunia,umnolah yg menjauhkan org islam dgn agama dan menakutkan bukan islam dgn agama islam,humbankan umno pru13

    ReplyDelete
  4. selagi orang2 melayu berimankan POLITIK..sampai bila2 pun keadaan akan tetap sama kerana tradisi politik malaysia adalah berasaskan politik membenci dan memecah belah.

    selagi orang masih taksub dengan politik,perpaduan tidak akan tercapai dan nasib Agama islam ibarat di hujung tanduk kerana Bangsa Melayu adalah majoriti penganut Agama islam.

    ReplyDelete
  5. malaysia crisis blog ko nie macam blog tali barut..
    manyampah ..

    ReplyDelete
  6. Kehidupan dunia dijadikan indah dalam pandangan orang-orang kafir,
    dan mereka memandang hina orang-orang yang beriman.Padahal orang-orang
    yang bertakwa itu lebih mulia daripada mereka di hari kiamat.Dan Allah
    memberi rezeki kepada orang-orang yang dikehendaki-Nya tanpa batas.
    Tidak ada paksaan untuk agama; sesungguhnya
    telah jelas jalan yang benar daripada jalan yang sesat.Karena itu
    barang siapa yang ingkar kepada Thaghut dan beriman kepada Allah, maka
    sesungguhnya ia telah berpegang kepada buhul tali yang amat kuat yang
    tidak akan putus.Dan Allah Maha Mendengar lagi Maha Mengetahui.
    Wahai orang-orang yang beriman! Janganlah kamu mengambil orangorang
    yang bukan dari kalangan kamu menjadi orang dalam.Mereka
    tidak akan berhenti-henti berusaha mendatangkan
    bencana
    kepada kamu.Mereka sukakan apa yang menyusahkan kamu.Telahpun
    nyata kebencian mereka pada pertuturan mulutnya dan apa yang
    disembunyikan
    oleh hati mereka lebih besar lagi.Sesungguhnya telah kami
    jelaskan
    kepada kamu keterangan-keterangan itu jika kamu
    memahaminya.
    Wahai orang-orang yang beriman! Jika kamu taatkan orang-orang yang
    kafir nescaya mereka akan menolak kamu kembali kepada kekufuran, lalu
    jadilah kamu orang-orang yang rugi.
    Bahkan Allah
    Pelindung kamu dan Dialah sebaik-baik Penolong.

    ReplyDelete
  7. Ah malaysia tolol, fanatik ugama tapi kelakulan munafik

    ReplyDelete

  8. Bismillahir Rahmanir Rahmanirahim

    https://keep.line.me/s/FBZtesmFRzXU8lAAY_0gzZCzyGsD1CyHSc8T7p9w7a0

    Salam dan renungan

    Web: almawaddah.info

    Kepada;

    Yang dihormati Para rektor universiti, para akademik dan para mufti.

    Tun, Tan Seri/Datuk Seri/Datin Seri/Datuk/Datin/tuan/puan.

    Perkara: "Akidah Ahli Sunnah Wal Jamaah yang bertentangan dengan al-Qur'an dan ayat-ayat al-Qur'an yang bertentangan dengan akidah Ahli Sunnah Wal-Jamaah" sebagai kajian dan renungan. Diambil dari web: almawaddah.info

    1. Tidakkah al-Qur'an itu asas agama Islam yang diredai oleh Allah dan Rasul-Nya?

    2. Tidakkah Islam itu rahmatan lil Alamin?

    Terima kasih dan 'afwan.

    Daripada;

    Pencinta al-Qur'an sebagai asas agama Islam di Malaysia.







    .....

    ReplyDelete