Thursday 23 August 2012

Melayu Dilelong, India Diperguna & Cina Dijulang



Mungkinkah Ini Tercetus Pada13 Mei 2013?
Malaysia kini bedepan dengan krisis perkauman yang ketara dan ianya adalah seperti "Time Bomb" yang bakal meletup pada bila-bila masa. Scenario ini jelas dapat kita rasakan dengan hampirnya piliharaya umum yang ke 13 dan tidak mungkin mustahil Malaysia akan berdepan krisis 13 Mei sekali lagi yang bakal melihatkan sifat perkauman yang ekstrim dalam semua keadaan.

Bangsa Cina Sememangnya Rasis
"Filem Tanda Putra" yang seharusnya dirujuk sebagai filem hiburan dan sejarah telah mula memanaskan semangat perkauman walaupun ianya masih belum ditayangkan.Adakah benar sejarah yang tertulis menceritakan segala perkara sebenar yang berlaku atau "Sejarah ditulis oleh mereka yang menang bagi memihak kepada ideologi mereka".



Ada kebenarn apa yang diungkapkan oleh Tunku Abdul Rahman jika ditujukan kepada bangsa melayu.

Apapun, sejarah 13 Mei tidak mampu diubah kerana ianya adalah realiti dalam isu rasism di Malaysia.

Puak Perjuangan Bangsa


Kewujudan PERKASA untuk kaum Melayu, HINDRAF untuk kaum India & DAP untuk kaum Cina jelas mennyuntik sentimen perkauman yang ekstrim yang mana masing-masing mendahulukan kaum dan bangsa mereka melampaui apa jua misi dan visi parti politik mereka. Di Malaysia, kebanyakan NGO adalah dinaungi oleh kaum-kaum Cina ataupun India dan ini sekalgi lagi memperhebatkan debat isu-siu nasional lebih memihak kepada aspirasi bangsa mereka berbanding PERKASA  yang tidak mempunyai fokus membela bangsa mereka kecuali bersuara apabila perlu mengikut keperluan politik.

Benarkah India Diperguna & Cina Dijulang?

Menariknya adalah perpaduan yang jelas antara orang kaum India & Cina dalam memperjuangkan bangsa mereka.Walaupun orang Cina & India datangnya dari pelbagai agama samaada Hindhu, Kristian, Budha dan sebagainya namum agama tidak pernah menjadi penghalang dalam memastikan perpaduan mereka. Mereka lebih fokus dalam menonjolkan sikap dan semangat juang untuk bangsa mereka. Ini jelas dan harus dipuji dan semangat ini jelas memberikan kelebihan kepada mereka.Perlembagaan Malaysia jelas tidak menyebut Agama Hindhu, Krisian atau Budha sebagai agama rasmi namun tidak pula mereka hiraukan tetapi apa yang terus diperjuangkan mereka adalah pembangunan dan hak untuk bangsa mereka.Adakah ini rasism?




Jelas sekali ianyanya adalah sikap rasism yang mahukan bangsa mereka terjaga dan hak mereka dan kemahuan mereka tercapai.  



Pada masa ini, kerajaan terpaksa akur kepada pelbagai permintaan kaum Cina & India kerana sikap perjuangan untuk bangsa mereka adalah sepakat tanpa ada perpecahan disebabkan agama walaupun perpaduan mereka dari latar belakang pelbagai agama and kepercayaan.

Jarang sekali kita dengar Ketua-Ketua Agama Hindhu, Kristian, Budha mengeluarkan pelbagai kenyataan yang tidak sehaluan walaupun wujudnya jurang perbezaan yang jelas dari segi kepercayaan dan perlaksanaan agama mereka. Jelas sekali agama tidak menjadi isu bagi mereka tetapi mereka terus memperjuangkan bangsa mereka. Semangat ini memperlihatkan kejayaan bagi bangsa mereka dan orang melayu perlu sedar semangat juang kaum Cina & India adalah di tahap maksimum.


Kaum Melayu & Kaum India Bersendirian Kaum Cina Dijulang oleh Melayu & India

Pelbagai lapisan masyarakat melayu dan orang Islam juga menyokong penuh hasrat kaum Cina dan India walaupun dengan tidak sengaja. Sebagai contoh dengan menjadi ahli parti mereka dan menyokong pelbagai program kemasyarakatan mereka yang mungkin lebih fokus kepada isu nasional tetapi isu-isu tersebut lebih memberikan faedah kepada mereka. Jelas sekali, orang Melayu & India kebanyakanya tanpa disedari sedang memperjuangkan bangsa cina melebihi bangsa mereka sendiri. Tetapi harus kita ingat, kaum India tidak seteruk kaum melayu kerana mereka terpelihara perjuangan bangsa mereka dengan kekuatan HINDRAF secara ekstrim & MIC  pada masa ini.


Begitu juga kaum Cina yang terus diperjuangkan oleh DAP secara ekstrim & MCA secara liberal.Agama tidak memisahkan mereka kecuali yang membezakan mereka adalah "Siapa lebih vokal & ekstrim dalam memperjuangkan kemahuan sebenar bangsa mereka dan mampu memberikan yang terbaik bagi bangsa mereka."




Kesimpulan yang boleh kita buat adalah, Melayu & India hari memperjuangkan hak bangsa Cina dan ini dilakukan tanpa sedar kerana hakikatnya dalam apa jua hal di bumi Malaysia, orang Melayu & India bertuankan Orang Cina dan ini realiti.

Disebalik setiap pemimpin Melayu, wujudnya tauke tauke cina yang membiayai mereka dan begitu juga disebalik setiap pemimpin Inida, wujudnya pembiayaan program kaum India untuk sama-sama perjuangkan isu nasional yang lebih memihak untuk kaum cina kerana setiap tuntuan kaum India adalah juga untuk kaum Cina. 


Gambar disebelah adalah menunjukkan tajuk debat antara DAP & MCA yang bertajuk "DAP & MCA, Where Policies Benefit The County Most" dan inilah yang dikatakan propaganda yang menyebabkan rakyat terpedaya kepada mainan poltik kaum paling rasis di Malaysia. Tetapi di sebalik tajuk tersebut wujud realiti debat sebenarnya yang sepatutnya bertajuk " DAP & MCA, WHERE POLICIES BENEFIT THE CHINESE MOST"



Kita juga dengan jelas melihat agama antara kaum cina dan india tidak menjadi penghalang dalam memperjuangkan dan penyatuan bangsa mereka. Begitu juga siapa berkuasa tidak menjadi isu asalkan kesudahanya orang Cina & India berkuasa dan inilah matlamat mereka walaupun scenario politik menunjukkan mereka beperang mulut sesama mereka.Dalam setiap strategi mereka, akhirnya orang Melayu & Islam juga menjadi mangsa dalam setiap perjuangan mereka kerana orang melayu & islam terpaksa berkorban apa saja asalkan "AKU" berkuasa bukan bangsa & agama yang aku perjuangkan. Siapakah "AKU"? Inilah pemimpim politik & islam kita pada hari ini kebanyakan mereka bersifat sedemikian.

Apakah benar & logik ungkapan diatas bagi kita? 

NGO bersandarkan Bangsa Cina

Apabila kita menilai pemimpin Cina & India sebelum menceburi poltitik, mereka adalah golongan ushawan ataupun professional yang telah berjaya dan banyak menyumbang kepada masyarakat dan dari situ masyarakat mengangkat mereka menjadi pemimpin untuk bangsa mereka. Mereka juga sering memilih tokoh-tokoh dari badan NGO yang lantang dan berani bersuara untuk bangsa mereka. 




Bar Council-Kebangkitan Kuasa Bangsa Cina & India


Tetapi bagi orang melayu & islam, lazimnya kebanyakan ahli poltiik kita adalah golongan yang melihat peluang untuk menjadi kaya dan mahukan kuasa bagi diri mereka dan sifat ini membuatkan mereka "dipajak atau dijajah" oleh bangsa cina dari awal yang akan menanggung segala keperluan usaha poltik mereka dengan syarat akhirnya pemimpin melayu itu terpaksa mengikut telunjuk bangsa Cina dan inilah "Alibaba Politik Melayu" sebenarnya.




Benarkah Melayu Dilelong?

Orang Politik Melayu hari ini mudah dijual beli, dan tidak kita lupa wujudnya sindrome "Alibaba" membuktikan betapa mudah Melayu dijual beli samaada dengan wang atau darjat.

Malaysia, 1st CINA, 2nd INDIA..apa jadi denagn melayu? 
Dulu dikenali Persektutuan Tanah Melayu & seteruanya Malaya dan akhirnya Malaysia. Nama tetap berbunyi "MALAY" tetapi hakikatnya yang menikmati rahmat kekayaan bumi melayu adalah golongan cina. Itu nikmat hasil bumi yang menjayakan mereka dan bayangkan nikmat untuk mereka apabila kuasa ekonomi & poltik dalam gengaman mereka. DEB & NEP pun masih tidak dapat membantu melayu menguasai ekonomi dan bayangkan penghapusan NEP atau yang sama erti denganya, apa akan jadi pada melayu?




Melayu mudah lupa bila disogok dengan wang dan darjat."Rasuah" bermula dengan orang melayu mula menggadai diri untuk memberikan pelbagai projek untuk kaum Cina yang mempergunakan syarikat Alibaba. Cina sedar orang melayu hanya memerlukan duit dan darjat.Dengan memberikan mereka duit & darjat lebih dari mencukupi untuk mereka mengawal orang melayu dari segi ekonomi dan politik. Itulah sebabnya sehinga hari ini politik

Negara Melayu Untuk Dilelong. "Boss,saya mau beli ini tanah melayu..Berapa harga cakaplah ! sekarang jugak saya kasi bayar..Berapa lu mau tauke, kita sama sama cari makan ma. jangan takut, nanti saya jaga sama awak lo tauke. Tanah melayu pun saya boleh beli ma, jangan takut saya ada kawan melayu guna nama saja. Dia sign mana saja cakap, kasi wang sikit dia diamlah!! Cakap brapa harga saya kasi uang sama lu lah.awak simpan ini tanah pun rugi jugak saya kasi lebih hargalah, mari ikut saya kita pergi minum nanti "-kebiasaanya lepas minum ("Ok taukeh, saya jual ini tanah lah, saya rasa pun rugi saja simpan.Boss jagalah ini tanah tengok apa boss mau bikin)

 
"Taukeh Bijih Timah" Yap Ah Loy

Malaysia masih tersebut nama-nama tauke Cina apabila setiap skandal terbongkar dan dibelakang tabir setiap projek kerajaan & pembiayaan kewangan parti politik dan apa jua ekonomi di Malaysia ada tauke-tauke Cina yang memainkan peranan mereka. Mereka tiada kuasa dan darjat. Mereka memerlukan kuasa & darjat orang melayu untuk meneruskan agenda mereka dalam menguasai ekonomi secara keseluruhan dan membiarkan Melayu & India itu menjadi hamba kepada kuasa ekonomi mereka..Perkataan "MACHAI" & "KULI" adalah sinonim dalam masyarakat cina apabila merujuk kepada orang melayu tetapi mereka selalu mengaku diri mereka itu kuli ataupun machai sedangkan mereka adalah tuan kepada kebanyakan orang melayu dan india. Melayu juga adalah kaum yang tidak bersatu hati dengan terkenal dengan hasad dengki dan cemburu antara satu sama lain dan ini juga penyakit yang menyebabkan orang melayu berpecah belah.





Adakah salah jika kita membuat kesimpulan bahawa orang Melayu sebenarnya sedang dilelong & orang India diperguna oleh bangsa cina dengan mereka mengukuhkan kuasa ekonomi & politik mereka? Kerana sebelum ini mereka memiliki kuasa ekonomi dan tidak memiliki kuasa eksekutif poltik. Tetapi sejak 2008 mereka mula menguasai kuasa eksekutif politik di Malaysia dan ramai orang-orang melayu & India yang menjadi boneka mereka atau lebih tepat lagi mereka adalah Machai & Kuli yang bertuankan Bangsa Cina.

Dimanakah Agama Islam yang menyatukan kita umat islam kearah satu arah kiblat|?

Sekali lagi, orang melayu gagal disini berbanding dengan bangsa cina dan india yang tidak bergaduh & berpecah sesama mereka disebabkan faktor agama. Malahan mereka mampu meyakinkan orang melayu bahawa agama mereka menerima islam dan tiada isu bagi mereka bahawa Islam agama rasmi Malaysia kerana bukan "martabat" yang mereka kejar tetapi realiti. Kerana apabila realiti berubah maka martabat juga akan berubah secaral natural  dan akan hilang Islam agama rasmi negara apabila realiti berubah.

Tetapi orang melayu kita lebih fokus kepada darjat dan melupakan realiti sebenar yang sedang melanda masyarakat melayu itu sendiri.Ini jelas kita lihat dari sudut ekonomi dimana Malaysia majoritinya orang melayu tetapi realiti ekonomi Malaysia jelas menunjukkan orang melayu adalah hamba ekonomi kepada orang cina yang menguasai setiap hasil bumi Malaysia dan kita hanya Machai & Kuli bangsa Cina.

Apabila cuti raya cina bermula, kita orang melayu mula mengeluh semua kedai tutup dan nak repair kereta pun tak boleh dan buat kerja kerja repair rumah pun tak boleh kedai-kedai hardware tutup dan  realiti paling teruk adalah apabila kebanyakan kontraktor projek-projek kerajaan semuanya cuti panjang sebab hari raya cina.Hakikat ini wujud walaupun wujudnya dasar DEB sebelum ini dan NEP yang terbaru bagi menyokong golongan bumiputera Islam khususnya.Jawapan kepada scenario ini agak mudah kerana kita mudah digadai dan dijual beli oleh bangsa cina yang mengawal ekonomi & sekarang ini rakus untuk mengawal poltik & kuasa di bumi Malaysia. Kenyataan ini bukan rasis kerana telah terbukti bahawa bangsa Cina adalah bangsa yang amat rasis.


Jika kita lihat sektor perniagaan di Malaysia, kilang-kilang, syarikat-syaarikat semuanya dimonopoli oleh orang cina dan semua jawatan penting dalam organisasi mereka pastinya orang-orang cina dan orang melayu atau india akhirnya bekerja sebagai kelendan lori, pemandu lori, Pegawai HR, Receptionist, Kerani antara jawatan yang selalunya diberikan kepada bangsa lain di sektor perniagaan oleh orang-orang cina.tetapi hari ini, kerajaan dikerah membuka pintu seluas-luasnya kepada bangsa cina terutamanya untuk jawatan-jawatan di perkhidmatan awam dan sebagainya. Namun sektor perniagaan orang cina masih menutup pintu rapat kepada bangsa lain kecuali bangsa mereka.

Kenapa pula Islam yang memiliki sejarah yang unggul menyatukan umat islam sejagat tidak mampu menyatukan umat islam di Malaysia? Umat islam berpecah kerana wujudnya perbezaan dalam setiap tafsiran yang dibuat samaada ianya fatwa atau sekadar pandangan ulamak. Islam itu benar, tetapi kenapa pula wujud pelbagai tafsiran bagaikan langit & bumi perbezaanya pada setiap isu berkaitan Islam yang akhirnya ummah berpecah mengikut kumpulan tafsiran yang mereka sokong?


Jika fatwa dikeluarkan oleh Majlis Fatwa Negara, ulamak dan para ustaz sendiri mempersoalkan keputusan para ulamak tersebut. Wujud pula fatwa yang membenarkan apa yang tidak dibenarkan oleh Majlis Fatwa Negara. Kenapa Islam yang satu-satunya agama yang benar terus diperlekehkan oleh orang-orang islam sendiri dengan tafsiran mengikut cita rasa politik mereka? 

Tidak pernah berlaku di Gereja & Kuil. Tetapi berlaku pada orang Islam
Satu kata haram, satu kata halal dan yang menikmati faedah dari fatwa ulamak-ulamak islam ini adalah bangsa yang sedang dijulang di Malaysia iaitu bangsa cina. Segala yang mereka (bangsa cina) lakukan dijadikan halal kerana kononya mereka menyokong perjuangan islam, tetapi lupakah kita sejarah telah membuktikan sifat orang-orang munafik adalah sedemikian dan bodohkah kita orang-orang melayu yang terus menyokong mana-mana parti politik yang memartabatkan bangsa cina sebagai kritikal dalam perjuangan politik merka.

Bayangkan bagaimana anak-anak islam kita yang masih muda melihat para ulamak-ulamak islam bertikam lidah dengan perbezaan yang ekstrim dalam isu yang sama berlandaskan Sunnah & Al Quran dan di satu sudut lagi anak-anak Islam melihat agama-agama yang tidak mempunyai perbalahan tetapai secara serious hanya mengikut kitab-kitab kepercayaan mereka. 


Salah siapa apabila isu murtad menajdi isu yang agak serius terutama memababitkan generasi muda?

Agama lain berdakwah & bersatu, 
Adakah kita umat islam pernah atau sering mendengar perbalahan antara ketua-ketua agama samaada Kristian, Hindhu mahupun Budha berkaitan isu-isu agama mereka? rasanya tidak sekali kita mendengar isu ini terjadi di Malaysia mahupun di mana-mana dunia. Tetapi kenapa pula Islam sebuah agama yang suci sering melihat perbalahan pendapat, fatwa dan hujah yang mewujudkan perbezaaan bagaikan langit dan bumi. Dimana silapnya orang melayu islam di Malaysia yang mnyebabkan hujah-hujah Islam yang seharusnya tidak boleh lari dari Sunnah & Al Quran tetapi ditafsir dengan begitu ekstrim perbezaanya oleh para ulamak.


Inilah padah yang kita terima apabila kemahuan poltik melampaui kemahuan dan kepentingan Islam itu sendiri dan ini  juga kerana kemahuan diri (kuasa & darjat) melampaui kemahuan bangsa & agama mereka.

Melayu Dilelong, India Diperguna & Cina Dijulang

TETAPI Melayu akan hilang segalanya walaupun melayu tetap akan ada di dunia
Kesimpulan jelas kita lihat bahawa bangsa cina sedang dijulang bagaikan satu bangsa yang teramat kritikal bagi menentukan segalanya di Malaysia sedangkan mereka adalah bangsa minoriti yang telah berjaya mengeksploitasikan minda-minda orang-orang Melayu & India untuk bersama mereka dalam memperjuangkan bangsa cina demi kepentingan mereka.

Islam dijadikan agama kucar kacir sedangkan islam itu adalah agama yang suci tetapi hari ini kita lihat umat islam kucar kacir disebabkan tafsiran & hujah -hujah yang berlandaskan Sunnah & Al Quran tetapi cenderung kepada kemahuan & nafsu poltik.

Sedarlah, bahawa poltik perkauman adalah benar di Malaysia. Poltik berpaksikan bangsa juga adalah benar. tetapi poltik yang mempergadaikan islam adalah poltik yang bakal melihat kehancuran umat islam dan sayang sekali umat islam majoriti di Malaysia adalah bangsa Melayu.












12 comments:

  1. TETAPI PERKAUMAN YANG BERBEDA ADALAH LAHIR DARI KEMERDEKAAN YANG RASUAH...MALAYSIA MERDEKA DENGAN MENERIMA BANGSA ASING MENJADI WARGANEGARA... SIAPA SALAH? UMNO MELAYU YANG SALAH... SUDAH BERDEKAD UMNO MENIPU RAKYAT DENGAN MENYAMBUT HARI KEMERDEKAAN, PADAHAL UMNO DULU TELAH TEWAS DALAM PEREBUTAN KEMERDEKAAN...AKHIRNYA LAHIRLAH NALURI PERKAUMAN YANG SEMAKIN EKSTRIM BILA SEJARAH KIAN DILUPAKAN.

    ReplyDelete
  2. jika semuanya salah umno, apa pulak salah pas? mana hilangnya perjuangan pas sebelum dan selepas kemerdekaan. kata je islam tetapi memecah belahkan umat islam dengan para ulamak yang berbeda pendapat. PAS ini merosakkan akidah je and hilang kewarasan. Musuh islam dikatakan kawan, kawan sesama islam yang allah telah tetapkan dalam al quran dikatakan kafir. mengucaplah wahai teman teman pas.kalau betul pas berani suruhlah khalid samad and dr roni gesak pkr tegur raja muda selangor? ada berani ke? atau terkedu je tengok sultan. atau pas mungkin kata arak tu makruh je?

    ReplyDelete
  3. 50 tahun merdeka,perancangan dibuat dengan teliti,strategy diatur supaya negara menuju kearah kemajuan dan kemakmuran kepada rakyat...apa dah jadi ni...perancangan tak betulka atau strategy tak kenaka...masing2 bangsa macam ada rasa tak puas hati...kenapa ya...yang kenyang nak makan lagi...yang lapar macam kami dok tunggu nak makan,kalau ditakdirkan bolih makan,tak sempat nak kenyang disuruh berhenti...alahai bangsaku...aduhai negaraku.....

    ReplyDelete
  4. Hahahah..analisis sebenar negara ini..negara ini hidup atas dasar perkauman..

    ReplyDelete
  5. Usahlah nak pening kepala bagaimana nak bersatu. Islam sudah mengajar cara-cara untuk bersatu padu. Tetapi inilah yang ditolak oleh UMNO. Cuba lihat Mirzan Mahathir. Pernahkah lihat dia berdakwah kepada orang ramai bahawa arak itu haram dan orang ramai perlu menjauhi arak? Arak punca perpecahan. Pernahkah kita lihat Wanita UMNO berdakwah kepada orang ramai bahawa sihir itu haram dan orang ramai perlu menjauhi sihir? Sihir punca perpecahan. Adakah Wanita UMNO berdakwah supaya orang ramai menutup aurat?

    Pemimpin yang boleh menyatukan manusia ialah pemimpin yang zuhud. Zuhud yang sebenar-benar zuhud. Bukan zuhud yang penuh dengan pura-pura.

    ReplyDelete
  6. Satu saje jawapan humbankan umno barisan nasional pru 13,

    ReplyDelete
  7. Kah5! 55 tahun baru nak berpadu? Melayu kalau murtad masuk syurga ke.....

    ReplyDelete
  8. Buat penat jer baca fakta yang kat atas tu... yang dok komen sume dok bangkang satu sama lain... apa lah korang nih... cuba dok tengah tengah.. pikir elok elok... baca lagi sekali yang kat atas tuh... dok bertekak pasal politik bila nak abih...

    ReplyDelete
  9. kalo malas macam mane nak kaya?

    ReplyDelete
  10. letak logo dap sebagai rasis,,tapi terlupa letak logo mca & gerakan ? ,,berapa lama dah dap perintah penang sampai melayu penang merempat ? 50 tahun ?

    ReplyDelete
  11. Takkan xde langsung jasa UMNO pada rakyat Malaysia..Semua melihat UMNO sebagai tong sampah..Apa pulak jasa PAS dan PKR kepada rakyat Malaysia..

    ReplyDelete
  12. tak boleh juga nak kata Cristian tak berpecah. tengok lah di dlm dunia ni. berapa banyak pecahan dlm Cristian. Kawan saya Catholic dari Indo tak mengaku Cristian. mrk kata mrk Cristian & Catholic tak sama.
    ada yg percaya 3 in 1 God, Ada Unitarian. Tengok di UK, Catholic & Protestant saling berbunuh. bila mereka berada di negara majoriti muslim mereka nampak bersatu.
    sumber http://en.wikipedia.org/wiki/Lists_of_Christians

    ReplyDelete