Sunday 8 July 2012

"CM PLASTER"-LIM GUAN ENG


Agak menarik membaca tuduhan dan penafian hubungan sulit CM Penang. Sebagai manusia biasa kita juga tertanya beberapa soalan yang masih tidak terjawab dan adakah mana-mana pihak akan tampil membuat penafian berdasarkan fakta? DAP tekenal hanya bercakap fakta dan tidak beremosi dan harap dalam perkara ini fakta-fakta persoalan dibawah juga dijelaskan oleh pihak DAP.

1.    Kenapa wanita tersebut yang memegang jawatan penting di Pejabat Ketua Menteri Pulau Pinang di tukar jawatan ke unit lain, adakah wanita tersebut memohon atau diarahkan bertukar?

2.    Atau adakah wanita tersebut tidak menjalankan tugas dengan penuh dedikasi seperti CM Penang? Tak mungkin mana-mana CM, Menteri Besar mampu dengan sekelip mata mengarah pertukaran jawatan kakitangan kritikal mereka tanpa sebarang isu isu yang munasabah.

4.    Dalam pemikiran waras kita, adakah seorang yang bertugas di pejabat CM Penang  sanggup mengundur diri ke jawatan lain yang tidak sehebat jawatan sebelum ini?Adakah wanita tersebut meminta ditukarkan jawatan?

5.    Adakah waras, wanita yang dituduh melakukan hubungan sulit tidak mampu menafikan perkara tersebut hanya mampu mengatakan tiada komen dan sebagainya dan sebaliknya orang yang yang menikmati hubungan sulit tersebut yang segera membuat pelbagai penafian.Kenapa mangsa hubungan sulit ini tidak membuat penafian ? Kenapa kita tidak lihat sebarang "Joint Press Conference " antara CM Penang dan wanita tersebut dan juga isteri CM Penang dalam membuat penafian?

6.    Adakah waras seseorang pemimpin seperti CM Penang boleh garu dahi sampai terluka? Ada yang tak kena.Jika ini benar, agak merisaukan jika mereka boleh mengaru ekonomi atau pentadbiran negara Malaysia dan mungkin juga berdarah dan terpaksa rakyat Malaysia menampal plaster di dahi kerana tersalah membuat pilihan pada peti undi.

7.    Tanyalah, mana –mana manusia yang pernah  menggaru dahi dan pernah atau tidak sehingga berdarah atau luka dan terpaksa tampal plaster di dahi.

8.  Beranikah isteri Lim uan Eng mangadakan Sidang Akhbar barsama wanita tersebut atau kita akan terus mendengar alasan seperti Wan Azizah dan Shamsidar?

9. Jika berani kerana benar, adakan sidang ahkbar bersama dan jangan sekadar satu pihak bercakap dan membuat penafian.

10. Kenapa nak tunggu Utusan keluarkan artikel, sedangkan banyak akhbar dan blog telah keluarkan cerita ini dan mengapa tiada sebarang tindakan undang-undang?

11.Ungutan CM Penang terhadap para wartawan juga jelas akan sikap hipokrit beliau, dengan membuat ugutan seperti itu meletakkan tekanan pada wartawan tersebut dalam menulis cerita seperti ini. Inikah yang dikatakan kebebasan akhbar?

12. Gelaran CM Plaster adalah terbaik bagi Lim Guan Eng dan DAP dalam menyorok segala kelemahan dan keburukan mereka. Ini baru plaster yang kita nampak dan tidak kita ketahui berapa banyak plaster telah ditampal dalam pelbagai isu isu politik yang lain.  


No comments:

Post a Comment