Thursday 26 July 2012

Pengakuan Farid Ismeth Emir Dipersoal

Betulke lelaki & perempuan seronok
bila dirinya digossip dengan "Public Figure"?



Pengakuan Farid Ismeth Emir dalam satu video wawancara menjadi perbualan hangat masa ini. Semua seronok dengan sorakkan kegembiraan dan kononnya berjaya menepis gossip yang berusia lebih 10 tahun usianya. Inilah dikatakan "Lembu Punya Susu, Sapi Dapat Nama".

Selain itu dikatakan kononnya blogger "mimpisenja" bertanggungjawab terhadap pendedahan Cerita Madu 3 juga adalah satu lagi andaian kerana cerita itu bukan berasal dari blog tersebut. Inilah yang dikatakan, blogger upahan cepat berteriak untuk mendapat nama dan takhta di mata pemimpin yang membayar mereka dan lupa kepada fakta dan cerita sebenar disebalik terbitan cerita Madu 3.



Hampir sepuluh tahun menaggung malu, tertekan dan sebagainya dan ini membuat pelbagai persoalan wujud pada cerita pengakuan ini..

Pengakuan Farid Ismeth Emir:-



Provokasi malaysiacrisis.blgspot.com akhirnya membawa pengakuan  disebalik gosip berusia hampir sepuluh tahun. Agak pelik apabila saya lihat cerita ini telah lama wujud dan selalu dirujuk oleh pelbagai pihak sebelumi ini namum tiada penafian atau pengakuan dibuat oleh mana-mana pihak samaada si lelaki atau si perempuan. Juga tiada usaha blogger upahan dalam meneutralkan kontroversi ini yang sememangnya menyebabkan "Krisis Imej"  kepada First Lady of Malaysia.  Pengakuan ini juga menimbulkan pelbagai tanda tanya antaranya:-

1) Mengapakah selama 10 tahun gosip ini diwar-warkan di seluruh Malaysia tiada penafian?
2) Mengapa pengakuan ini hanya dibuat sekarang menghampiri saat-saat PRU 13?
3) Mengapa tidak boleh keluar membuat penafian sebelum ini (rujuk kenyataan akhbar)?
4) Mengapa sekarang boleh keluar membuat penafian?
5) Pelbagai tohmahan dan gosip telah tersiar lama dan mereka mengetahui akan perihal ini dan
    mampu terus berdiam dri selama 10 tahun?

Pengakuan ini membuat lebih banyak tanda tanya dan memberi kesan kontroversi yang lebih kepada cerita ini dan mungkin sudah sampai masa " Sumpah Laknat Di Masjid" perlu diadakan seperti mana desakan-desakan yang selalu dibuat pelbagai pihak bagi cerita-cerita kontroversi sebelum ini bagi membersihkan diri.

Nantikan isu "Rosmah Melampaui......................." tidak lama-lama lagi.





No comments:

Post a Comment